Már (jócskán) túl vagyok a hivatalos óraszámok felén – legalábbis a vezetést illetően. Mert ugye van a 29+1 óra hivatalosan és az 580 km, ami azért ennyi óra alatt lehetetlen küldetés. Én a huszonkettedik óra után kb. 300 km-nél járok. Nem nézem, nem figyelem, minek? De jópár dologra rájöttem már. Aki mostanában készül vezetni tanulni, azoknak szól ez a felsorolás:
– A biztonsági övet igen, be kell kötni, és idő kell hozzá, hogy megtanulj lekötve is tolatni, merthogy nem tudsz rendesen hátrafordulni.
– Ha az oktató nem köti be a biztonsági övet, az ő baja
– Ne lepődj meg, ha egy 30-as táblánál hirtelen rád előznek minimum 60-nal és index nélkül eléd húzzák az autót az előzés befejeztével!
– A zebránál nem várják el a gyalogosok, hogy megállj! Ha megállsz, az oktató is, a gyalogos is jó néven veszi – a vizsgabiztos pláne -, a többivel meg ne foglalkozz, hogy mögötted dudaszó harsan! Fogd fel úgy, hogy kapsz egy ingyen szerenádot! 😉
– Ha át akarod engedni a gyalogost, akkor vizsgán főleg ne ints neki! Majd a való életben intesz neki, hogy biztos legyen benne átmehet, de addig ne! Bukta van érte a forgalmi vizsgán!
– Lehetőleg sportcipőben vezess! Annak elég puha a talpa hozzá, hogy érezd, hol fog a kuplung.
– Én nyűglődök vele még mindig, hogy nagyon gyorsan akarok mindent megcsinálni. Ne siessen senki, (én se! :D) van idő mindenre. Inkább csúsztatott kuplungozzon mindenki mindig, minthogy baj legyen a túl gyors haladással.
– Beálltam egy városon belüli 50-55 közti menetre. Én úgy megyek. Van idő mindenre, mégis haladok, és ha megszokom, nem lesz gond a gyorshajtással.
– A bólogató kutya egy olyan játékszer, amit érdemes tanulmányozni és megtanulni, hogyan ingatja a fejét. Mert vezetés közben – a vizsgán főleg! – négy fele kell fordítani a fejet megállás nélkül. Ja, és érdemes előtte bekenni flector géllel vagy hasonlóval a nyakunkat. Nekem nem egyszer húzódott meg már.
– Vezetés előtt enni-inni kötelező! A hirtelen leeső vércukorszint egy kissé problémás. Főleg, ha nagyon hülye a forgalom a környezetünkben.
– Orrot fújni viszont nem könnyű közben. Zsepi az legyen ott, de csak hosszú lámpánál érdemes elővenni. Vagy dugónál.
– Érdemes megjegyezni, hogy hol vannak az eldugott harmincas táblák, mert erre utaznak a vizsgáztatók és a rendőrök is. Debrecenben sem egy van. 🙂
– Ha már táblák… nem mindig a jobb oldalon fogsz táblát találni! Van, hogy bal oldalra teszik (tehát arra, ahova nem nagyon néz az ember alapesetben), de ettől még az is kötelező rád nézve.
– Én rájöttem, hogy a parkolók nagyon nagy része olyan hepehupás, hogy öröm rágondolni! Tehát nagy gáz, kézifék, stb., csak hogy be tudj állni! Mindenki imádkozzon, hogy ne olyan helyre akarjon beparkoltatni a vizsgán akárkit a hátul ülő, ahol nem normális a parkoló!
– A sárga lámpánál csak akkor kell megállni, ha még nem vagy alatta. Ha már alatta vagy, akkor nem kötelezhet rá, és nem buktathat meg miatta.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: